Saturday, June 27, 2015

Watters,『クレイジー・ライク・アメリカ』

Watters, E. (2011). Crazy like us. London: Robinson.
                                   Book TV: Ethan Watters, "Crazy Like Us"
 
一九九〇年代に日本市場に注目していた欧米のSSRIメーカーは、近い将来に日本でうつ病が流行する論拠として、高い自殺率を引き合いに出すのが常だった。

・・・プラセボを飲んだ一〇代よりも、パキシルを飲んだほうで[入院や自殺企図などが]二倍以上高い傾向にあり、さらにパキシルを飲んだ患者のほうが、神経系に重度でしかも往々にして正常な機能を損なわせる問題が生じる傾向が四倍も高かった。にもかかわらず、出版用に提出された論文の第一稿は、深刻な副作用について触れていなかった。

・・・SSRI[パキシルに代表される抗うつ薬]に関して最も影響力のある研究論文の多くが、著名な研究者が書いたように見せかけて、実際は製薬会社の雇った民間会社のゴーストライターの手によるものであることが発覚のちに、多くの研究者が何十万ドルもの(時には何百万ドルもの)顧問料や講演料を受けとる代わりに、効果検証したように装って、否定的なデータを隠したり、捏造したりしていることも知られるところとなっ

1 comment:

n said...

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For a commercial purpose, pharmaseutical companies interven with psychiatric diagnoses. Takahiro Tozaki, a well-known victim of organized stalking crime, recently updated his thesis in his website “Nihongo dewa shirasarenai seishin-igaku no uso” (The deception of psychiatry which is never reported in Japanese language). He analyzes the commercial aspect of the secret crime of organized stalking, citing a renowned American medical doctor, Marcia Angell’s work, “Once upon a time, drug companies promote drugs to treat diseases. Now it is often the opposite. They promote diseases to fit their drugs.” (Tozaki, 2009; Angell, 2004) According to Angell’s research, Eli Lily, an international pharmaseutical corporation, made up new name, Premenstrual Dysphoric Disorder, for a women’s stressful state prior to menstrual. Their purpose was to promote the sale of Prozac, anti-depression medicine. The company merely changed the color of the pill, put the new name, Sarafem, instead of Prozac, and sold it for Premenstrual Dysphoric Disorder with raised price. (Angell, 2004)

"Dear COINTELPRO Criminals"